نگارش متون و اسناد حقوقی

مشاوره حقوقی کلینیک حقوقی دانشگاه فردوسی مشهد

 

1.کلینیک حقوقی چیست؟

کلینیک حقوقی، مرکزی دانشگاهی وابسته به دانشکده حقوق است که تفکر و ایده ی طرح ریزی آن از دهه­ی 1930 در آمریکا مطرح شد و در دهه­ی  1950 میلادی با ارائه­ی خدمات حقوقی رسما شروع به فعالیت کرد.  در این مرکز اساتید دارای تجربه­ی علمی و عملی بالا اقدام به ارائه خدمات حقوقی مختلف به مراجعان و موکلان می­نمایند. به عبارت دیگر کلینیک حقوقی نهادی دانشگاهی است که در فضایی مملو از دانش، تجربه، تعهد و عدالت محوری به فعالیت می­پردازد.


 

2. کلینیک حقوقی دانشگاه فردوسی مشهد چیست؟

دانشگاه فردوسی مشهد به عنوان معتبرترین دانشگاه بزرگ شرق کشور، دارای گروه آموزشی حقوق معتبر و قوی در تخصص­های مختلف حقوقی است.  اعضای هیات علمی این دانشگاه از خوشنام ترین اساتید حقوقی کشور بوده که علاوه بر دارا بودن بالاترین مدارج علمی، از تجربه بالای کار حقوقی عملی تحت عنوان وکیل یا قاضی برخوردارند. پس از تاسیس دانشکده­ی حقوق و علوم سیاسی، این مرکز به همت اعضا هیئت علمی گروه حقوق دانشگاه فردوسی مشهد با هدف ارتباط دانشگاهی با جامعه و ارائه خدمات با کیفیت آموزشی، پژوهشی و حقوقی به بخش های مختلف خصوصی، عمومی و دولتی، بنا نهاده شد. کلینیک حقوقی دانشگاه فردوسی متشکل از 14 استاد برجسته حقوقی بعنوان اعضا پیوسته و تعدادی از وکلای دادگستری بعنوان اعضا وابسته میباشد که علاوه بر خدمات حضوری به صورت غیرحضوری در قالب مشاوره آنلاین نیز آماده ارائه خدمات حقوقی می­باشد.


 

3.هدف از تاسیس کلینیک حقوقی دانشگاه فردوسی چیست؟

ارتباط بدنه­­ی دانشگاهی با جامعه و ارائه­ی خدمات با کیفیت حقوقی به اقشار مختلف مردم و همچنین بخش های خصوصی، عمومی و دولتی در کنار مدیریت و سازماندهی خدمات آموزشی و پژوهشی حقوقی به دانشجویان و موسسات گوناگون، بخشی از اهداف تاسیس کلینیک حقوقی می­باشد.


 

4.مزیت های کلینیک حقوقی دانشگاه فردوسی چیست؟

مهم ترین مزیت­ های کلینیک حقوقی عبارت اند از:

الف) وکلایی با بالاترین مدارج علمی همراه با بیشتری تجربه عملی

ب) امکان تشکیل کمیسیون تخصصی با حضور چند استاد برای بررسی مشکلات حقوقی

ج) وجود اساتید متخصص در گرایش­های مختلف حقوقی در کنار هم

د) وکلای مسلط به زبان­های انگلیسی، فرانسه و عربی، متخصص در تجارت بین الملل

هـ) ارائه خدمات مختلف مشاوره حقوقی و خدمات نوشتاری به صورت غیرحضوری و آنلاین


 

5. چه خدماتی در کلینیک حقوقی دانشگاه فردوسی انجام می­شود؟

خدمات حقوقی ارائه شده از سوی کلینیک حقوقی در سه سطح قابل ارائه است:

الف) خدمات مشاوره ای: انجام مشاوره تخصصی در زمینه های مختلف حقوقی در قالب مشاوره حضوری، مشاوره تلفنی و مشاوره آنلاین حقوقی در کلینیک حقوقی دانشگاه فردوسی مشهد ارائه می شود. مهم ترین مزیت مشاوره در کلینیک حقوقی دانشگاه فردوسی، امکان مشاوره با وکلایی است که ضمن تجربه بالای عملی، بالاترین مدارج علمی و دانشگاهی را دارا می باشند. همچنین مزیت منحصر به فرد تشکیل کمیسیون حقوقی برای ارائه مشاوره به موضوعات خاص با حضور چند نفر از اعضای هیات علمی نیز پیش بینی شده است.

ب) خدمات نوشتاری: خدمات حقوقی نظیر نگارش دادخواست، اظهارنامه، شکوائیه، لایحه­ی دفاعیه و تنظیم انواع قرارداد­ها با بالاترین کیفیت و با رعایت موازین فنی حقوقی در کلینیک حقوقی دانشگاه فردوسی مشهد قابل ارائه است.

ج) خدمات وکالتی: انجام کلیه امور وکالتی جهت پیگیری امور موکلان در کلیه ی مراجع دادگستری، شبه قضایی، اداری، ثبتی، بیمه ای، انتظامی و .. زیر نظر وکلای رسمی عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد به انجام می رسد.

د) خدمات داوری : با توجه به مزایا و زمینه های بسیار مناسب قانونی در زمینه انجام داوری داخلی و بین المللی، كليه اشخاصي كه اهليت اقامه دعوي دارند مي توانند اختلافات خود را اعم از اينكه در مراجع قضايي طرح شده يا نشده باشد، با توافق خود برای داوری به کلینیک حقوقی دانشگاه فردوسی مشهد یا اعضای آن ارجاع كنند. مزیت داوری در کلینیک حقوقی، رسیدگی سریع، منصفانه و همراه با دقت به اختلافات حقوقی می باشد. رایی که کلینیک حقوقی در مقام داور صادر می کند، توسط دستگاه قضایی به اجرا گذاشته می شود. کلینیک حقوقی دانشگاه فردوسی می تواند در زمینه اجرای آرای داوری نیز کمک لازم را مبذول دارد.


 

6. آیا از خارج دانشگاه، میتوان به کلینیک مراجعه کرد؟

بله مانعی برای حضور افراد خارج دانشگاه وجود ندارد. 


 

7. مشاوره آنلاین چگونه است؟

 برای سهولت و سرعت بخشیدن به حل مشکلات و سوالات حقوقی، بخش مشاوره­ی آنلاین در سایت کلینیک قرار داده شده است. افراد میتوانند با مراجعه به قسمت مشاوره آنلاین، پس از پرداخت الکترونیکی حق المشاوره مصوب کلینیک، از مزایای این طرح بهره مند گردند. قسمت مشاوره آنلاین سایت به زودی بارگذاری خواهد شد.


 

8.آیا خدمات کلینیک حقوقی دانشگاه فردوسی برای اعضای دانشگاه فردوسی همراه با تخفیف است؟

بله. هزینه ی خدمات برای همکاران اداری و اعضا هیئت علمی دانشگاه فردوسی با احتساب 20 % تخفیف و برای دانشجویان دانشگاه فردوسی با احتساب 30% تخفیف اعمال میگردد.


 

9.آیا هزینه خدمات در کلینیک حقوقی از موسسات خارج دانشگاه کمتر است؟

میزان هزینه­ی خدمات در کلینیک حقوقی دانشگاه فردوسی کمتر نیست؛ اما با توجه به مزایایی مانند تجربه، مدرک تحصیلی، سوابق اجرایی و فعالیت­های علمی و عملی اساتید و همچنین امکان تشکیل کمیسیون جهت حل مشکل با حضور برجسته ترین اساتید حقوق، هزینه پرداختی به صرفه کامل مراجعین خواهد بود.


 

10. نحوه ­ی تکمیل فرم تقاضای همکاری به چه صورت است؟

دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته ی حقوق، وکلا و کارآموزان وکالت می­توانند با مراجعه به سایت رسمی  کلینیک حقوقی دانشگاه فردوسی وارد منوی تقاضای همکاری شده و پس از تکمیل اطلاعات و ارسال کامل مدارک، درخواست خود را ثبت نمایند.


 

11. آیا برای مراجعه به وقت قبلی نیاز است؟

خیر، ولی در صورت تمایل برای مشاوره با استاد خاص تماس بگیرید.


 

12.ساعت کاری کلینیک به چه صورت است؟

کلینیک حقوقی دانشگاه فردوسی مشهد در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 16الی20 فعال و پاسخگوی مراجعین محترم می­باشد.


 

13.آدرس دقیق محل کلینیک چیست؟ نحوه دسترسی به چه صورت است؟

میدان آزادی، پردیس دانشگاهی فردوسی مشهد، بلوار علوم، جنب دانشکده حقوق و علوم سیاسی، روبروی سازمان مرکزی.

راهنمای دسترسی با خودرو:

دانشگاه فردوسی مشهد که در میدان آزادی (پارک) قرار دارد، دارای دو درب ورودی اصلی در بلوار شهید باهنر و ابتدای بزرگراه کلانتری (جاده سنتو) است. ورود با خودرو شخصی به داخل پردیس دانشگاه برای مراجعین به کلینیک حقوقی آزاد است.

اگر از درب بلوار باهنر داخل می شوید، ورودی پارکینگ نرسیده به میدان علوم قابل مشاهده است.

بعد از پارک خودرو، می بایست از کنار ایستگاه اتوبوس، به سمت دانشکده حقوق و علوم سیاسی (دانشکده علوم اداری و اقتصادی) آمده و حدود 150 متر از کنار فضای سبز بسیار زیبای دانشگاه تا ورودی کلینیک حقوقی پیاده روی کنید.  کلینیک حقوقی بعد از دانشکده حقوق و علوم سیاسی وغذاخوری یاس قرار گرفته است..

اگر باز هم مشکلی داشتید، برای راهنمایی بیشتر با تلفن 3880 3880 تماس بگیرید


 

14. راه های ارتباط غیرحضوری با ما چگونه است؟

تلفن : 38803880-051

موبایل: 09154003880

کانال تلگرام: @lawclinic

آدرس سایت: www.lawclinic.um.ac.ir

پست الکترونیک: 

 

15 استادان عضو کلینیک
219 مجموعه تجربه قضایی و وکالت
312 تعداد مقالات
45 تعداد کتاب